NEWS

Latest documentary "Oyster Factory" has been officially invited to Locarno International Film Festival 2015! 最新作『牡蠣工場』がロカルノ国際映画祭へ正式招待されました!

Thursday, September 13, 2007

Forever


 エディ・ホニグマン監督の「Forever」という傑作ドキュメンタリーがNYのFilm Forumで上映中です。僕はトロントの映画祭Hot Docsで観たんですが、パリの有名な墓地を訪れる人々に話を聞くだけの内容なのに、なぜか涙が流れます。なぜそんなにいいのか、なぜひとつひとつのショットにこれほどまでに惹かれ感動してしまうのか、うまく分析できない不思議な作品です。
 Hot Docsで観た後、僕は感激してホニグマンさんに「この映画を観れただけでもトロントに来た甲斐ありました」と本心から告げました。僕の正直な気持ちがストレートに伝わったのか、ホニグマンさんは涙ぐみ、僕は少々うろたえました。でも、そういう方だし、そういう映画なんです。
 ニューヨーク在住のみなさん、ぜひお勧めします。
http://www.filmforum.org/films/forever.html

(写真はホニグマン監督と僕)


FOREVER by a renowned documentary filmmaker Heddy Honigmann is now playing at New York City's Film Forum. I saw this masterpiece at Hot Docs Film Festival in Toronto, and I was deeply moved, to say the least. The premise cannot be more simple - the filmmaker interviews some people who visit Père-Lachaise Cemetery in Paris. But the result is just incredible, and it's hard to analyze why it touches you.

Right after I saw it in Toronto, I met Heddy and told her that it was worthwhile to come to Toronto because I was able to watch FOREVER. Listening to my very honest feeling, Heddy had some tears in her eyes, which touched me even more. I recommend everybody to see this remarkable film.
http://www.filmforum.org/films/forever.html

(Picture: with Heddy Honigmann in Toronto)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.